Pannkaksberg

Till lunch idag så gjorde jag bananpannkakor igen. Enkelt att göra och fyllda med energi. Men eftersom att jag redan har lagt upp det receptet en gång så tänkte jag dela med mig av ett recept på andra pannkakor som jag gjorde för någon vecka sen. Tycker att det är lite synd att det ser så otroligt mycket godare ut än vad det egentligen är, men det är ju dock så himla mycket nyttigare än vanliga pannkakor, så jag antar att jag bara får nöja mig..
Recept på bananpannkakorna hittar ni här. ←


 
 
 

Strawberry and white chocolate proteinpancakes 1-2 port.


Du behöver:
ღ 1 ägg
ღ 1 dl havregryn
ღ 1 skopa one whey strawberry/white chocolate
ღ ½ msk fiberhusk
ღ 1 dl mjölk
ღ 1 tsk bakpulver

Gör såhär:
ღ Blanda alla ingredienserna i en mixer. (Jag använde en vanlig elvisp eftersom att jag inte har en mixer.) 
Stek pannkakorna i lite olivolja på medelhög värme. 
Välj de tillbehör du vill ha. Jag varvade lagrena med varma hallon och kvarg. 

Det här blev en väldigt stor portion, jag orkade inte ens äta upp hela. Därför jag har skrivit att det är för 1-2 port, beroende på hur mycket man får i sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0